alweerweg1.reismee.nl

Puerto Rico, St. Thomas, Bahama's, Miami en Tampa

Ik had onderstaand verhaal al op het schip op de site willen zetten, maar op de een of andere manier zat er een deuk in de kabel of zo, want het lukte niet. We zijn vanmorgen rond zeven uur aangekomen in een regenachtig Miami bij een temperatuur van 13 graden. Vies, nat en koud. De transfer naar Miami Airport ging vlot, het inchecken ook en toen de rij voor security in. We mochten er door. Onze korte vlucht naar Tampa (nog geen 40 minuten) ging keurig op tijd. Dit vliegveld is een stuk kleiner en minder chaotisch. Inmiddels zitten we uit te kijken op Tampa Bay en ga ik proberen het stukje en de foto's alsnog te plaatsen. Hier komt het:

Cruisedag 4, Puerto Rico: we hebben gisteravond de klok een uur vooruit gezet en zitten nu op vijf uur verschil met Nederland (het is vroeger hier). Vanmorgen rond zeven uur wakker en op. Na het ontbijt een poosje rustig gelezen op ons balkon (drie keer zo groot als de vorige keer, direct naast en schuin boven lifeboat 18) en rond elf uur een kopje koffie op de 11e verdieping. We hebben vroeg geluncht en waren mooi op tijd klaar toen het commentaar bij het binnenvaren van Puerto Rico begon. We herkenden ons hotel van jaren geleden en uiteraard El Morro, het grote fort met de vuurtoren van San Juan. Erg leuk om dat nu vanaf het water te zien. We zagen veel bekende punten en legden precies om een uur aan bij Pier 4.

Met een klein busje daarna naar Bacardi aan de andere kant van de baai. Een enorme rumfabriek met een leuke presentatie over het maken van dit beroemde drankje. De firma bestaat sinds vorige week 149 jaar. Proeven mocht ook in diverse smaken en mixen. Twee de man (sterk verdund, hoor). Daarna weer het busje in bestuurd door 'Rocky', een mannetje van 1,40 meter hoog zonder nek die klonk als een gebroken grammofoonplaat. Hij herhaalde van elke zin de eerste drie woorden minstens drie keer! Werkte bij ons wel een beetje op de lachspieren.

Nog even gekeken, maar inmiddels was ook de Celebrity Solstice binnengelopen en was het in het centrum (dat we kennen en rustig gezien hebben) zo druk, dat we terug zijn gegaan naar de Eurodam. Lekker weer op ons balkon rond halfzes.

Cruisedag 5, Saint Thomas, US Virgin Islands: gisteravond hadden we een tafel van vier, te delen met twee heren (niet fanatiek). Omdat ik af en toe nogal kan blaffen als ik net in een airconditioned ruimte kom, waren ze zo weg (de een tegen de ander 'Let's go, I am afraid of that cough'). Niks sorry of zo, gewoon beledigd weglopen. Eten was heerlijk trouwens.

Vanmorgen binnengekomen in Crown Bay, een van de twee cruisedocks van Charlotte Amalie, de hoofdstad van de US Virgins. Mooie tour gemaakt met een safariauto (open). We zijn dwars over het eiland gereden en konden de vele eilanden hier in de buurt goed zien. Prachtige vergezichten. Stop bij Peter's Greathouse. Mooie tuin met allerlei bloemen en bomen. Daarna een uitzicht op de stad. We zagen dat er inmiddels vijf cruiseschepen lagen, bij de andere cruisepier MSC Poesia, Norwegian Pearl en dezelfde Celebrity als gisteren. En naast onze Eurodam ligt de enorme Allure of the Seas van Royal Caribbean. Tot slot een tochtje met de Paradise Tram. Voor zover wij weten de enige kabelbaan in de Caribbean. Erg leuk.

Door de stad terug, veel Deense straatnamen (Denemarken verkocht de eilanden nog geen eeuw geleden aan de USA voor 25 miljoen dollar). De Allure of the Seas zit trouwens halfvol met homo's, overal vlaggen en overal stelletjes. Die twee van gisteren zitten gewoon op het verkeerder schip!

Nu, tegen zessen, varen we boven langs St. Croix weer richting Puerto Rico. Straks een borrel bij de kapitein voor we gaan eten. We vermaken ons!

Cruisedag 6, op zee: een beetje slaperig dagje met een rustige zee en temperaturen van 28 graden in de middag. Zelfs de sudoku's in de bibliotheek waren vroeg op. We zijn naar de Mariner's lunch geweest en kregen er een tegeltje van Goedewaagen dat we vorig jaar hebben zien maken. Grappig. Verder weinig te melden. Vanavond moet pak 1 weer aan, we gaan op sjiek!

Cruisedag 7, Half Moon Cay, Bahama's: mooie kleurtjes en erg veel vlees in het water en op strandstoelen. We waren op de Bahama's, maar dit is slechts een soort privé-pretpark. Vanavond pakken!

Nou en de rest staat hier boven!

jack en helene

Jullie verslag gelezen en de reis een beetje meebeleefd
Ik vrees dat de Bacardi chauffeur Rockey alles lekker "onverdund" tot zich heeft genomen.
Ook na jullie slotzin "nou en de rest staat hierboven" komt er nog een aardige sluiting achteraan." Hier zijn de Poolse dames - ontmoet ze en leg snel contact vanuit je huis.Ze willen zeker ook mee op een cruise ???? Ik neem dat advies dus niet over !!
Groetjes uit Oudenbosch en goede reis verder.

johannes en wiep

Hallo Alie en Jan fijn om weer even wat te horen, van jullie wederwaardigheden, en fijn dat alles naar wens gaat,op 2 tafelmannetjes na,hier alles goed knuffel uit ijlst.

Ton en Lies

Hallo Alie en Jan leuk om jullie trip op deze manier mee te maken. Jullie doen weer leuke plaatsen aan en genieten zichtbaar van d emooie cruise. Een lekker rustig zeetje op een mooi balkon wat wil je nog meer.
Geniet van deze mooie trip en we blijven jullie met
belangstelling volgen.
Groetjes ut Tilburg