alweerweg1.reismee.nl

Sylt en Denemarken

Zondagmorgen weg uit een druilerig Husum richting Niebüll voor de autotrein naar Sylt. In de stromende regen vertrekken we, maar halverwege de dam is het droog. Later nog een bui. Boodschappen in Westerland en door naar Rantum, waar we drie nachten blijven in het Dorfhotel in een appartementje. Ziet er mooi uit. We rijden 's middags nog verder naar de zuidpunt en lunchen in Hörnum. Het restaurant van het hotel is van de grote smakeloze porties, dus dat oefenen we verder hier niet meer.

Maandag schijnt 's morgens de zon als we opnieuw in Hörnum zijn voor de vuurtoren. Dat is een mooie rood-witte en in de duinen staat ook nog een laag licht. We rijden verder naar Kampen (boven Westerland) en bewonderen de zwart-witte toren aan de zuidkant en later het bakstenen Quermarkenfeuer Rotes Kliff. We lunchen bij een luxe strandtent. In Westerland kunnen we niet bij het strand komen omdat we een Kurkarte nodig hebben. Dus gaan we boodschappen doen (dat mag wel zonder). Later zitten we nog een poosje buiten. We koken zelf.

Dinsdag naar de Lister Ellenbogen met twee vuurtorentjes in een prachtig natuurgebied helemaal in het noorden van Sylt. Erg mooi weer. Daarna van List met de veerboot naar het laatste Waddeneiland, het Deense Rømø. We lunchen er en lopen een rondje voor we terugvaren naar Duitsland. Rond vier uur zijn we terug bij ons huisje op het moment dat het begint te regenen. We gaan vanavond pakken voor twee dagen zonder auto (dus met twee rugzakken en een tas).

Klaas en Joke

Hallo vuurtorenspotters !

Leuk om jullie verhalen weer te lezen, en fijn dat jullie redelijk weer hebben, en goed buiten kunnen zijn.

Dus nu even als echte globetrotters op pad !
Succes en nog hele fijne dagen .
Een lieve groet uut Drylts van Joke en Klaas

Joy Heiser

Alie - you're on the move again!!!! You and Jan certainly do get around. Hope you are having a good time. Remember, I need an English version when you return home. Joy