alweerweg1.reismee.nl

Tampa, Key West en een zeedag

2e cruise, inschepen in Tampa: na een zonnige ochtend met een bijna volle bus naar de terminal in Downtown Tampa. Snel ingecheckt en vlot aan boord van de kleine Rijndam (iets van 1200 passagiers). Onze 'stateroom', zoals de hut met een duur woord heet, is groter dan die op de Eurodam. Lekker balkon ook. Net als altijd weer de veiligheidsdemonstratie met alle passagiers en voor die was afgelopen (hoog rollatorgehalte bij de passagiers en een redelijk aantal dumbo's) , waren we al onderweg. Ondertussen de hele was gedaan in de Self-service Laundry. Rond zeven uur 's avonds zaten we met de fleece jacks aan buiten toen we onder de 7 mijl lange brug naar St. Petersburg door gingen. Die brug hebben we in 1992 gereden! Nog iets later passeerden we Egmont Key, met uiteraard een witte vuurtoren erop (mooie flitsen en goed te herkennen). Daarna diner met en stel uit Melbourne.

2e dag, Key West: de ochtend was nog vrij fris. We kregen om een uur of tien vaag wat 'keys' in beeld en rond kwart voor twaalf kwam de loods aan boord. We hadden toen al een vuurtoren op pootjes ontdekt en veel boeien met bellen gezien en gehoord, langs de vaargeul. Om halfeen waren we in Key West, waar de MSC Poesia al lag. Even geluncht en toen van boord. We hebben Whitehead Street afgelopen langs de Truman Annex en het Hemmingway House richting vuurtoren. En we hoorden overal hanen kraaien; die lopen hier vrij rond. Jan heeft de uit 1854 daterende vuurtoren beklommen (ik piep nog een beetje van de allergie). Verder naar de Southern Most Point. Het lukte Jan zowaar om die vrijwel zonder mensen te fotograferen. Zand gehaald daar vlakbij en terug via Duval Street. Daar zijn veel winkels en restaurantjes en ook Sloppy Joe's, het beroemde café. Daarna terug naar het schip en om halfzes weer varen, een prachtige avond tegemoet. Diner met een stel uit New York; haar voorouders waren Buwalda's!

3e dag, op zee: de zon kwam mooi rood op. Na het ontbijt lezen en verder weten we nog niet wat voor spannende dingen we vandaag allemaal gaan doen. Vermoedelijk veel lezen en rondjes lopen!

Cora Peter

Hoi, even de eerste plaats gepakt :)
Jeetje of ik er zelf ben, over de brug 5 weken geleden nog gereden, en zo bekend. Wij vinden key West vanaf een cruiseschip een heeeel goede manier om er rond te lopen, weer was er ook beter zo te zien.
En ja de rollators that HAL.

Klaas en Joke

Leuk hoor om je verslagen weer te lezen. Mooie vuurtorens! en de zand collectie wordt ook weer uitgebreid las ik ! In ijlst alles okee, stoepen hebben wel opengelegen parkeerterrein niet bereikbaar, ivm het leggen van een bundel kabels, maar alles weer in orde.
Blijf lekker genieten en nog heel veel plezier !
lieve groeten Joke en Klaas