alweerweg1.reismee.nl

Tampa

Zaterdagavond keurig de koffers gepakt en voor de deur gezet. Zondagmorgen ontbeten om halfacht nadat we om zeven uur hadden aangelegd in Tampa. We konden om negen uur van boord. Bij de laatste passagiers zo'n beetje. Dat heeft als voordeel dat je niet lang naar je koffers hoeft te zoeken, want er zijn er dan al heel veel weg. De bus bracht ons via het vliegveld terug naar Hyatt Tampa Bay. Daar kregen we een kamer op de zesde verdieping, dit keer met zicht op het vliegveld en de stad en aan de zijkant op de baai.

Met de hotelshuttle zijn we 's middags naar International Plaza geweest, een enorme shopping mall van twee verdiepingen. Veel grote en dure winkels, maar ook een aantal leuke terrassen op een soort plein. We hebben er Italiaans geluncht, erg lekker. Het eten hier in het hotel duurde gisteravond enorm lang. Jan's maal was goed, maar het mijne was steenkoud, terwijl een gegrild schoteltje op een gietijzeren pannetje juist gloeiend heet moet zijn. Terug. 20 minuten later kwamen ze zeggen dat het nog 10 minuten ging duren. Toen ben ik maar naar de kamer gegaan. Ik had ondertussen een paar frietjes meegesnoept van Jan en was compleet over mijn trek heen. Goed voor de lijn zullen we maar denken.

Vandaag, maandag, zijn we met de hotelshuttle naar het vliegveld gegaan en vandaar hebben we Hart-bus 30 gepakt naar de stad. Klein rondje gelopen en toen met de streetcar, een trammetje, naar Ybor City, een national historic landmark. Het is de oude latino-wijk, veel opgeknapte oude gebouwen, aardige winkeltjes, tattooshops, en restaurantjes. Koffie gedronken, rondgelopen en Cubaans geluncht. Als voorafje kregen we een schaaltje met warme pinda's die gekookt waren in chili. Je kirijgt er vieze vingers van en ze smaken als chili sin carne.

Terug in de stad gelopen naar Hillsborough River om de gekke torentjes van Tampa University te fotograferen. Bus 30 in en gestopt bij Westhore Plaza voor een bezoekje een een liquor store waar de eigenaren nog steeds teleurgesteld zijn over het verlies van het Nederlands elftal vorig jaar zomer in Zuid-Afrika (you dutchies were robbed!). Was wel lachen. Walgreen ernaast even ontdaan van bandaids en toen weer naar het vliegveld en het hotel.

Op de kamer een goedmakertje voor gisteravond, nootjes, brie, druiven en een fles water. Ingecheckt voor de vlucht van morgen naar Atlanta. Ik vrees dat we daar weer een jack aan moeten, want het wordt daar steeds kouder.

Ons laatste berichtje zet ik er thuis op en dat zal wel vrijdag worden!

Bedankt voor alle leuke reacties en goed te weten dat er goed op ons tokootje in IJlst wordt gepast. Groetjes!

Anke en Gerrit

Hallo levensgenieters!
Dank voor het gratis 'meeliften' met jullie, ook wij hebben genoten.
Ik (Anke) zet mijn nieuwe luie stoel achter de schuifpui in het zonnetje (als ie 'ns schijnt) om van de zonnewarmte te genieten, ook lekker, net vakantie!
Het is hier bar koud.
Hartelijke groet
Anke en Gerrit

Klaas en Joke

Hallo vakantiegangers !

Weer erg leuk om jullie verhalen te lezen, grappig al die verscheidenheid aan lunches vanuit al die landen die jullie gebruiken.
Dus nu klaar voor het laatste stuk. wees maar blij dat het met de temperatuur neerwaarts gaat, want hier is het onaangenaam koud , alleen achter glas lekker in de zon.
Geloof wel dat het eind van de week beter wordt, dus dat scheelt voor jullie.
Nog fijne dagen en alvast een goede reis terug !{nu nog even niet aan denken natuurlijk ] tot gauw liefs joke en Klaas

Marie Therese

Hallo Jan en Ali

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken.Goede terugvlucht en ben benieuwd naar jullie laatste verhaal.
Groet Marie Therese

neeltje en RinzeJilles

Hoi leuk hoor om even wat te horen. Maar wat gaat dat snel voorbij zo'n vakantie onvoorstelbaar. Geniet er nog maar even van.

RinzeJilles en Neeltje +kids groetjes