alweerweg1.reismee.nl

Guernsey van 7 tot 11 mei 2011 (English message for Bob & Joyce at the end)

Op 7 mei arriveren we rond zeven uur op Rotterdam-Den Haag Airport, vroeger bekend als Vliegveld Zestienhoven. Broer Albert met gade Annemieke staan al in de vertrekhal op ons te wachten. Zij zijn om kwart voor vijf opgestaan en van Almere naar Rotterdam gereden. Matthijs is met de auto inmiddels weer naar huis. Die van ons staat, na een nachtje Van der Valk-Blijdorp, op Lang Parkeren. Na een kop koffie en een broodje, stappen we om kwart over acht aan boord van de Fokker 50 van CityJet en om halfnegen vertrekken we richting Guernsey. We zien de Zeeuwse delta links en rechts Hoek van Holland. Via Zuid-Engeland steken we het Kanaal over en komen we boven Normandië. Daarna zien we Jersey en Sark en vlak voor de landing Herm onder ons door glijden. We landen om twintig over negen lokale tijd op Guernsey Airport. Dan is het thuis al een uur later. We hebben een lange dag vandaag (25 uur). Met een taxibusje rijden we naar St. Peter Port, naar The Yacht, een klein hotel met een steile trap en geen lift, maar met redelijk ruime kamers en tot Ab's grote teleurstelling GEEN VASTE VLOERBEDEKKING in de badkamer. Wel ramen die open kunnen. We verkennen de VVV en de winkelstraat. De overdekte markt is helaas omgebouwd tot een shopping arcade.

We lunchen voor de deur van het hotel en daarna lopen we naar Castle Cornet, het fort op het kleine eilandje voor de stad. We kopen een entreekaartje en klimmen omhoog. Het is leuk om de historie te volgen van het fort en die van de hier ooit gezetelde RAF. Er is ook een aardig Maritiem Museum met speciale aandacht voor de reddingsboten en een collecteboot (dat zal Gerrit wel aanspreken).

We raken onderweg Albert kwijt, maar die wordt door Alie gelokaliseerd bij het stuurboord havenhoofd. Annemiek staat dan al weer helemaal bovenin Castle Cornet om hem te zoeken. Leve de mobieltjes!

Het is nu nog steeds een beetje druilerig, maar morgen belooft het weer beter te worden.

Bob & Joyce, we picked up some brochures on River cruises at a Trafalgar Office here in town and they will be able to assist us. We'll get back to you when we are home again. Meanwhile enjoy our pictures of these beautiful islands.

johannes en wiep

zo lieve mensen dit klinkt alweer vertrouwd, jullie opweg en ons laten weten wat er zoal te zien en te beleven valt, geniet en heb het fijn liefs uit een warm ijlst.

Jos en Angele

Jan en natuurlijk ook Ali alvast van Harte Gefeliciteerd en een fijne verjaardag. Geniet ervan!

Groetjes Jos en Angele