alweerweg1.reismee.nl

dag 2, 3 en 4 op Guernsey en Sark

Dag 2 Guernsey rond

Na het ontbijt met een traditioneel Brits eitje pakken we bus 7, die vrijwel het hele eiland rondrijdt. Langs leuke huizen (die trouwens schreeuwend duur zijn hier) en mooi begroeide muurtjes en veelkleurige heggen rijden we via het vliegveld naar Fort Grey. Daar stappen we uit. Een aantal lokale dames is aan het zwemmen in het behoorlijk koude water. Fris windje en zonnig. We bekijken het fort en daarna Guernsey Pearl er tegenover. Veel soorten p-p-p-p-pareltjes en andere snuisterijen. Voor Eppie trouwens een gat in de markt gezien. Echte Guernsey hoesjes voor mobiele telefoons (gebreid, soort boord van een sok aan een kant dichtgenaaid en in de meest fantastische kleuren; geitenwol voor natuurfreaks).

Na een kop (vieze) koffie stappen we weer op de bus en langs de kust met zijn vele baaien rijden we naar Les Grandes Roques. Daar lopen we een stukje voor we weer instappen en langs een grote golfbaan met Martello Towers komen we uit in St. Sampson Harbour. We kijken naar de in de haven zwemmende harders en vinden uiteindelijk een restaurantje waar we een sandwich kunnen eten. Twee maal tuna, een coronation kip en een brie met canberries zonder cranberries.

Het laatste stuk gaat weer met de bus. We lopen terug naar het hotel voor een klein dutje na de wat lawaaiige nacht.

We eten heerlijk vis bij The Boathouse en in de stad is het een stuk rustiger dan gisteravond.

Onze derde dag, , dag 3 Sark

Na het ontbijt lopen we door de menigte feestvierende mensen door naar de haven voor de boot naar Sark. Het is 66 jaar geleden dat Guernsey bevrijd is van de Duitsers en speciaal voor Jans 66e verjaardag hebben ze alles versierd en is er een estafette met hardlopende meisjes. De overtocht naar Sark gaat in een klein uur. Met een kar achter een tractor worden we omhoog gebracht en dan gaat Jan aan de loop en Ab, Annemieke en Alie gaan een fiets huren. Alie vindt de fiets eng (handremmen) en gaat ook lopen, eigen route langs de Seigneurie naar the Window in the Rock. De anderen komen elkaar tegen bij la Coupée tussen Sark en Little Sark. Prachtige uitzichten allemaal. Op de terugweg vinden Annemieke en Ab eindelijk koeien. Zij maken voldoende foto's om aan de moeder van Annemieke te laten zien.

Rond halftwee is iedereen weer in Village en we eten een sandwich bij AJ's café. Daarna 'shoppen' in de vele kleine winkeltjes. Daarnahobbelen we de bult af naar de haven. De boot van vier uur brengt ons terug naar Guernsey.

We drinken een verjaardagsborrel en eten in het restaurant van het hotel, want het is woedend druk in de stad, en het voer is uitstekend. Vanuit onze kamer kijken we om tien uur naar het vuurwerk op Castle Cornet en daarna van de zang van een aantal tamelijk aangeschoten lieden die het feest nog even voortzetten.

Ook dinsdag 10 mei begint stralend zonnig.

We gaan bussen vandaag en kijken waar we uitkomen. Dat is bij Sausmarez Manor, een oud herenhuis met een subtropische tuin. Bloeiende clivia's, rhododendrons, azalea's en allerlei ander niet geidentificeerd spul. We lunchen in St. Peter Port en daarna shoppen Annemieke en Albert, terwijl wij op een bankje in de zon mensen kijken en lezen.

Morgen met de boot naar Jersey. Daar melden we ons weer.

Klaas en Joke

Hallo vakantiegangers!
We zien het wel weer, jullie zijn lekker aan het genieten, en volgens ons gaat dat prima zo met z'n viertjes.
Leuk om jullie berichtjes weer te lezen.
Nog een hele fijne tijd gewenst Veel plezier !
Liefs uut Drylts Joke en Klaas

Tonny & Cees

Hey Big Brother!! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Wel apart dat die door het hele eiland gevierd wordt, dat maak je ook niet ieder jaar mee !! Groetjes en nog een fijne vakantie met zn viertjes!

Marie Therese

Wat een leuke vakantie weer. In 1999 ben ik samen met moeder daar nog geweest, ook naar Sark. Veel herkenning en beelden komen weer naar boven.
Jan , nog proficiat, want ik lees dat je jarig bent geweest.
Nog veel plezier.