alweerweg1.reismee.nl

11 mei van Guernsey naar Jersey en de eerste anderhalve dag op Jersey

We hadden het al voorspeld, die transfer zal wel niet kloppen. Volgens de berekeningen van Bartjens zou het ding er tussen halfelf en elf uur moeten zijn, maar toen we om negen hadden ontbeten stond er al een paniekerige taxichauffeur om ons op te halen. We moesten nog pakken, dus man weer weg. Om halfelf geen taxi, en tegen elven nog niet, dus bellen. Er kwam iemand en die deelde mee dat we zelf moesten af rekenen en later declareren. Komt goed.

De overtocht met Condor Vitesse om twaalf uur ging in drie kwartier. Rustige zee en voor je het weet sta je op de kade in Jersey. Grote bus in en naar The Inn. Twee kamers naast elkaar, 102 en 103, begane grond naast het rokersterras, zodat iedereen de boel je kamer inblaast. Twee nieuwe kamers, een goede voor Ab en Annemieke helemaal voor elkaar met ruim bed en nummer 205 voor Alie en Jan. Opnieuw een kamer met een twijfelaar van 120 of 130 cm. Nou ja, er was niks anders. We hebben de boel verhuisd en zijn gaan lunchen. Daarna te voet naar downtown St. Helier. VVV bezocht, beetje rondgekeken en daarna terug omhoog naar The Inn. Na de borrel heerlijk gegeten in het hotelrestaurant. Heel prima keuken.

Eenmaal in bed vertoonden Jan en ik neigingen om aan de 'eigen' kant uit bed te rollen. Bij de tweede keer sliep Jan net even, toen ben ik maar op de grond gaan liggen later onder een jack en zo hebben we allebei prima geslapen. Na een goed gesprek met de receptioniste vanmorgen, hebben we sinds eind van de middag op 12 mei een derde kamer, nu 108, die bijna twee keer zo groot is als de beide eerste kamers. Het hotelpersoneel blijft vriendelijk en wij ook, het geheel is leuk modern, maar erg hokkerig met veel trappetjes. We zijn nu dus binnen 30 uur drie keer verhuisd. Maar we blijven lachen!

We zijn vanmorgen naar het busstation gegaan en op de bus naar La Corbiere gestapt, de vuurtoren aan de westkant van het eiland. Omdat het laagwater was, konden Annemieke en Jan er heen lopen, Ab en ik hebben vooral genoten van het uitzicht langs de kust. We zijn daarna verder gereden met de bus naar Greve de Lecq aan de noordkust. Een mooie zandige baai; tijd voor koffie. Terug zijn we uitgestapt in het dorpje St. Aubin waar wij in 1994 gelogeerd hebben. De haven begon net weer vol te lopen tijdens de lunch.

Terug in St. Helier hebben we de nieuwe marina en het havenfront bekeken en we zijn door Liberty Wharf gelopen. Mooi en vriendelijk van aanzien. Tegen vijven terug in The Inn waar we ook vanavond heerlijk hebben gegeten.

Morgen is vrijdag de 13e onze laatste dag op de Kanaaleilanden en zaterdag gaan we weer naar huis. Daar komt ons laatste berichtje vandaan.

cora en peter

Klinkt goed wil ik ook eens heen, geniet nog even,
Cora

Wouter